Sunday, December 5, 2010

Italian Dressing

Italian Dressing


Tomato................1bj saiz kecil
Lemon..................1bj(4 sudu besar air perahan lemon)
Bawang Putih......1/2ulas(sagat)
Garam..................2 sudu kecil (@ikut citarasa anda)
Lada Sulah sedikit
Minyak Zaitun.....2/3 cup @ 120ml
Daun Basil.............4 keping



  • potong bahagian atas tomato n celur dlm air panas selama 5saat.angkat n terus rendam dlm air sejuk.kupas kulit tomato n cincang halus.
  • Dalam mangkuk, b/putih+garam+lada sulah dan gaul sebati.sekiranya garam sudah larut masukkan minyak zaitun n kacau sebati.
  • masukkan tomato dan daun basil yg telah diracik halus.gaul.
  • sedia utk digunakan

Ketam bakar with Italian dressing.

huuuuuwaaaa.....aaaaa...dah mengantuk.tapi nak n3 juga resepi ni.resepi yg senang n sedap.budak2 pun suka gan rasa ni.kita mula2 rasa takut jg dgn rasa daun basil.tapi.....itu salah sangka.dressing ni jg sesuai makan bersama salad.akan dtg akan kita tayang resepi lain yg mengunakan dressing ni.tapi kalo M tak kacau le.....hihihihi.......(rujukan dari buku resepi yg kita beli.)

hihihi...hati ku gumbira (^o^)v.....semlm hubby selamat tiba.tapi.........(-_-)........dia tak berapa sihat."Honey....cepat sembuh ya.nnt leh kita menari-nari ala idustani..."hahahaha.....

mata dah tak boleh bertahan lama.nak g titon.tapi masih belum boleh terus titon.ada keje yg masih lom buat.jamulah selera gan resepi simple mimple kita tu.

oyasumi......ZZZZzzzzzzzz.........

12 comments:

  1. anie..oohhh..dah terlerai rindu ye..patut nyayni lallala dan lagu hindustan jugak
    siap masak2 lagi nak jamu hubby dia..

    ReplyDelete
  2. ehem ehemmmmmm... dah gelek2 industani blom?? muekekekekeke.... kak! nak tiru lah dressing nih! ketam bako pong nak tiru! tp gelek2 industani tanak tiru.. ngeri! kekekekekee

    ReplyDelete
  3. kak Erna,
    hohoho....kita agak nyayi2, nari2 dia malu2 rimau!!...kihkihkih....masak tetap masak.sbb dia nak makn ketam.sebenarnya MALAS.....tapi kene buat jg.ha....terkuar resepi simple tu

    ReplyDelete
  4. hana,
    eeeheeemmmmm....lom lagi le (-_-).honey demam.nak cuit sana, nak cuit cini...bdn dia sakit2...jd lom sentuh dia.hahahahaha.....tarian idustani pun lom gelek lagi....

    sila le cuba.soneng sesangat.kalo suka daun basil tu letak le lbh sikit.sedap bau daun tu..."tarian industani tak mo tiru eekk??nak tiru tarian apa tu?kihkihkih...

    ReplyDelete
  5. fa10,

    lom lagi nari industani....tgh jahit sari ni.kihkihkih...

    ReplyDelete
  6. salam maal hijrah anie... wah ...gumbira sakan la tu... abangnya dah bailk

    ReplyDelete
  7. ibuintan,

    salam maal hijrah utk ibu sekeluarga.
    hihihi...gumbira...gumbira...(^_^)

    ReplyDelete
  8. kak Zai sibuk dengan tawin2 anie pula sibuk dengan gelek industani tapi sayangnya honey demam,mudah2an cepat sembuh ya.

    ReplyDelete
  9. Zaitun,

    ujung tahun ramai yg tawin2 ya. n dpt mkn free.suka dompet.kihkihkih....tu le blek buat muka sakit lak.cam tak suka blek.ehek...sememangnya dia demam.

    ReplyDelete
  10. Kak anie saya pengsan jap naper sungguh menggoda makanan masakan kak anie ni... eh sukalah rumah baru, i likeee...

    ReplyDelete
  11. Hanis MY,

    buat kkanie terkejut le..ingatkan Hanis pengsan betul2...sib baik pengsan tergoda..hihihi.....semntara je..tgh cari yg sesuai.kalo ada

    ReplyDelete