Saturday, December 11, 2010

RESEPI CHICKEN CAKES

resepi asal: 3 hungry tummy
copy dari : hana

Chiken Cakes

my dinner.copy dari umah hana.kita wat separuh je.Sedap!!!......bdk2 semestinya suka.mak budak, bapak budak pun tak ketinggalan...suka.tapi suami kita ni cerewet bab daging.sbb dia tak suka daging.maaf ya...malas nak cot...cet...mata dah ngantuk.


jom layan resepi.akan dtg nak wat lagi.sbb senang n sedap.











RESEPI CHICKEN CAKES

Bahan-bahan
• 250 gm isi dari dada ayam.
• 250 gm isi dari paha ayam.
• 1/2 cawan serbuk roti/breadcrumbs
• 1 biji telur di pukul sedikit
• 1/3 cawan keju parmesan diparut (cm beli yang dah siap parut) sama
• 1 biji lemon-parut kulitnya
- • 1/2 biji lemon-perah jusnya
• Garam dan lada sulah secukup rasa.
• Thyme-sedikit je (guna yang kering)

Cara-cara
• Satukan semua bahan bahan diatas dan gaul hingga rata.
• Bentukkan bulat-bulat sebanyak 8 ketul dan leperkan seperti membentuk daging burger.
• Pan fry isi ayam tadi hingga perang.
• Siap untuk dimakan bersama Salsa

14 comments:

  1. slm anie...apa khabar, kita baru kuar dr b'tapa ni..tak tido lg..nak amik seketul benda alah kat atas tu...lapar la pulak

    ReplyDelete
  2. Ida Ddapur,

    w'salam Ida.lama tol Ida bertapa.ni tapa apa ya?hihihi...silakan.sedap chiken tu.rasa lemon.tapi kita letak sikit je.

    ReplyDelete
  3. akakkkkk... jgn kata dah abes lagik! huH! kekekeke...

    ReplyDelete
  4. anie..sedap nampak..
    akak semua resepi yang ada breadcrumbs akak tak boleh nak buat..tak tau mana nak beli.
    masa dok kuaters klia dulu..ada kawan tolong belikan..

    ReplyDelete
  5. hana,

    cam ne nak jwp ni???sememangnya dah hbis....ampun tuan ku....nnt patik buat lebih

    ReplyDelete
  6. kak Erna,

    memang sedap.haaa...same le.masa balek mesia tak tahu nak beli serbuk roti tu kat ne.dah last nak blek terjumpa.tapi lupa jumpa kat mane...hihihi

    ReplyDelete
  7. One of the truly best blog..

    www.fdausamad.blogspot.com

    Baca 3-4 entry lepas tu mesti jadi ketagih!

    i m not kidding..blog brader ni memang awesome!

    ReplyDelete
  8. sekali pandang macam pegedil kan?

    ReplyDelete
  9. FdausAhmad,

    oh! ya ka?maceh...dpt jg pujiaan.ehekkk...
    akan buat kunjungan.tungguuuuuu......

    ReplyDelete
  10. waliz,

    kita baru perasan.cam pegedil.berusaha nak cuba byk lagi resepi.

    pssttt.."mcm le tak msk...hihihi..masak.tapi yg senang je"

    ReplyDelete
  11. Anie dah tukar langsir kak Zai ketinggalan hehehe...

    Nampak sedap pos lajulah.

    ReplyDelete
  12. Zaitun,

    dah nak thn baru.nak kemas tu, nak kemas ni.maka umah baru ni pun tak ketinggalan kita hias...

    aiishiii...kene kejo ayam le dulu.ayam lam peti ais dah abis..hihihi...pos laju ya...

    ReplyDelete