Thursday, December 16, 2010

Jalan-jalan

  




semlm semua cuti.pihak kilang bawa kami g makan2 n jln.nama tempat yg kami pergi tu "YOUROU, Gifu-ken".cam kuil le, "Inari Shirine".kalo nak tgk y lebh cntik silalah clik kat sini. makcik2, pakcik2 tak ketinggalan meninggalkan doa tuk thn depan.kita tgk je gelagat mereka.....

leh dia org tanya kita, "aniechan....tak berdoa ke?"...."tak pe....kita tgk je."

selepas tu kita n hubby g jenguk2 kedai yg ada kat citu.kebetulan kita tgh cari cenderamata tuk pekerja kat mesia.ada yg kita nak....gmbo kat kat bawah....

selesai habis window shopping n shopping, kita n hubby patah balik ke bas.gupa2nya...semua tgh tggu kita.tapi masa tuk bertolak masih ada.sbb sejuk dia org tggu kat bas. 

antara hindangan yg dsediakan.ada daging.kita bagi kat anak bos.dia ddk sebelah kita.sib baik menu semua leh mkn.terima kasih bos, susah-susah carikan restoran yg boleh kita mkn.semua seafood.
 

ni le pekerja2nya....senyum girang dapt mkn free

makcik ni le selalu berborak.kalo kita ke tempat dia, memang tak jadi keje.asik nak berborak  n + gan gosip....kita buat keje...gosip dengr je.hihihihi....

last singgah kedai jual daging lembu.kita tak beli le....masuk kedai je dah bau hanyir daging.kita kuar dari kedai.sebelah kedai ni ada lak umah pesen lama jpn.kamera tak ketinggalan.snap le....

buah tangan yg kita beli masa kat "yourou, Inari Shirine".....ni je.sejuk sgt.

cenderamata utk pekerja kat mesia.....

18 comments:

  1. santeknyaaaa uncang kaler biru tuhsss..patung tu pun cantik jugaks wahh best2 jenjalan...

    ReplyDelete
  2. Hanis MY,

    cntk n murah.terkejut jg.nape arge murah.blek umah baru tergerak ati nak tgk made in mana?...laa...patut le murah, sbb made in china.tapi kat papan tulis semua kraf tangan jpn.sbb murah tipah tertipu...hihihi...

    ReplyDelete
  3. anie.seronok ye,.dapat jalan2..makan2 lagi..
    selama kerja disana..jangan lepaskan peluang jalan2 tu..jelajah aje semua tempat selagi boleh..
    anie..dijepun tak de ke..buah2an..segar..macam..apel ke pear ke..tak pernah anie tunjuk kan..macam kat negara lain..pi kebun buah2an tu..

    ReplyDelete
  4. kak Erna,

    lagi seronok se sen pun tak kuar.alhamdullillah...keadaan ekonomi kilang yg baik.tu bos bawa g mkn2.masa tu byk nak jelajah...pulus je yg tak de masa.

    kat cini byk buah.nak tayang nnt ya.ikut musim.n skrg buah tgh mahal.n kebun pun ada.tapi nak mkn tu yg jenuh....thn leps g kebun buah anggur n strawberry.thn ni tak de rezeki....insyallah thn depan ke....

    ReplyDelete
  5. Bestnya dapat jalan2 tanpa keluar duit sendiri.

    Kak Zai masih simpan terompah yang dihadiahkan kawan hubby dari Jepun.

    ReplyDelete
  6. Zaitun,

    sungguh best.tapi masa terhad...tak pelah.

    smlm ada selipar yg disulam dari kain...tak mahal.ingat nak beli yg tu..byk sgt pilihan brg..pas tu lam dompet cuma bape yen je...huhuhu..lupa nak isi dompet...kalo isi byk2...segerenti cept hbis...

    ReplyDelete
  7. jalan jgn x jalan...hehe..bila la kita boleh sampai ke negeri jepun tu..x dpt pun tgk gambar pun jadi laa..:)

    ReplyDelete
  8. bestnya...
    i pun teringin nak pergi jepun...
    janji ngan suami bila dah pencen nanti.. hikhik

    ReplyDelete
  9. bagusnya bos kakanie ye..prihatin dgn staff muslim

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum.

    Seronoknya dapat tengok tempat yang indah ditempat orang. Walaubagaimanapun, janganlah lupa dengan keindahan tempat kita ye.

    Selamat cuti.

    TQ

    ReplyDelete
  11. waliz,

    nnt kita poskan "doko demo door"...pinjam kat doraemon ya...hahaha..jgn mare, gurau cikit ya...

    airasea ada terbg ke jpn, murah sikit dari mas.kita kumpul duit same2 ya..nnt leh g melancong..hihihihi

    ReplyDelete
  12. fa10,

    kalo tggu hubby pencen, kita dah kat mesia.hahaha....jika ada rezeki dtg le.kalo nak dtg musim autumn n bunga.cntik n romentik...

    ReplyDelete
  13. Hamizah,

    bos memang baik....masa kita dengar nak g mkn. tu kita menolak.tapi isteri bos kata, "anichan jgn risau.makanan semua bleh mkn."...tapi kita tak mo menyusahkan mereka.hihihi...kalo cam tu thn depan kat mana pulak ya.teringin nak msuk restoran jpn.sbb lom penh g.sbb mahal

    ReplyDelete
  14. Admin P@P,

    W'salam.

    isshhh...mana bleh nak lupakan keindahan mesia.lagi2 kat kg.huhuhu...buruk2 tempat kita,masih cintakan negara mesia...lagi indah dgn kemesraan n prihatin rakyat mesia.kalolah rakyat mesia menjaga kebersihan alam...lagiiiii....kita sayang...

    ReplyDelete
  15. assalamualaikum tuan umah.singah sebentar di sini.ceria2nya..

    ReplyDelete
  16. sal,

    W'salam.sggh selalu pun tak pe...muram pun sentiasa ceria....\(^0^)/

    ReplyDelete
  17. AS SALAM ANIE,

    BESTNYE JENJALAN..

    ReplyDelete
  18. ibuintan,

    w'salam.

    jalan semestinya best....

    ReplyDelete